STAR 200 |
Aktualnie STAR należy do spółki MAN Truck & Bus. Lecz chcielibyśmy
zwrócić uwagę na to, co działo się dawniej w Fabryce Samochodów Ciężarowych w
Starachowicach, a dokładniej na owym modelu. Model ten został zaprezentowany w
1966 roku, jednak produkcja rozpoczęła się dopiero w roku 1975. Pojazdem tym
jest STAR 200, na dzień dzisiejszy jeden z najczęściej spotykanych modeli
Starachowickiej Fabryki na Polskich drogach.
S5-45 |
Co go napędzało? Najczęściej montowane były Silniki Star
S359 o mocy 150 KM, rzadziej SW-400 o mocy 125 KM produkowany w zakładach
Andorii, na licencji angielskiej firmy Leyland Motors. Wyposażono go w
5-biegową manualną skrzynie biegów produkcji FPS Tczew z licencją niemieckiej
firmy ZF typ: AK5-45 (niesynchronizowana), a w późniejszych latach S5-45
(synchronizowana).
Przy rozstawie osi 3400 mm długość całkowita wynosiła 6430
mm. Ładowność określano na 6000 kg, a masa własna wynosiła 3775 kg. Pojazd
osiągał prędkość maksymalną 90km/h, a zużycie paliwa kształtowało się na
poziomie 18l/100km.Przy pojemności zbiornika paliwa równej 150 litrów, teoretyczny
zasięg pojazdu mógł wynosić ponad 830 km.
STAR 244 |
Uterenowiona wersja Stara 200 została oznaczona symbolem 244
(ze względu na napęd 4x4) wyposażona była w silnik S-534 o mocy 150 KM. W
układzie napędowym zastosowano skrzynkę rozdzielczą (bez międzyosiowego
mechanizmu różnicowego) wraz z dwustopniowym reduktorem. Wersja ta miała nieco
skróconą skrzynię ładunkową, również masa własna wzrosła o 1275 kg, a zużycie
paliwa do 21l/100km.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz